راه اندازی سامانه «ارتباط با کتابدار» در سامانه مدیریت کتابخانه ها (سامان)
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی نهاد کتابخانههای عمومی کشور، سامانه «ارتباط با کتابدار» با هدف توسعه خدمات غیرحضوری در کتابخانههای عمومی و بهبود و ارتقاء روند ارائه خدمات مرجع مجازی، در تمامی پرتالهای کتابخانههای عمومی متصل به سامانه مدیریت فعال شد.
با استفاده از این قابلیت جدید، کاربران سامان و اعضاء کتابخانههای عمومی میتوانند پرسشها و درخواستهای خود را برای کتابداران کتابخانه ارسال کنند و در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخ پرسشهای خود را دریافت کنند. بهبود ارتباط با اعضاء کتابخانههای عمومی، ارتقاء قابلیتهای خدماتی کتابخانهها در محیط نرمافزاری سامان، بهبود روند تعامل کتابداران و اعضاء کتابخانه و توسعه خدمات مرجع مجازی از جمله اهداف این سامانه جدید است.
«پرسش از کتابدار»، «درخواست معرفی کتاب»، «درخواست پستی کتاب»، «درخواست مقاله»، «پیشنهاد و انتقاد»، «پیگیری درخواستها» و «امکان ارسال و اعلام خطاهای فنی سامانه به کارشناسان ذیربط» از جمله قابلیتهای در نظر گرفته شده در سامانه «ارتباط با کتابدار» است.
گفتنی است ایجاد و توسعه خدمات جدید و ارتقاء و بهروزرسانی خدمات موجود، از جمله اقدامات مستمر و اهداف معاونت توسعه کتابخانهها و ترویج کتابخوانی است. با توجه به اتصال تمامی کتابخانههای عمومی به نرمافزار یکپارچه سامانه مدیریت سامان، این زیرساخت برای ارائه یکی از اساسیترین خدمات کتابخانهای یعنی خدمات مرجع و پرسش و پاسخ آنلاین ارتقاء یافته و بر این اساس، با همکاری ادارات کل فناوری اطلاعات و توسعه کتابخانهها، امکان ارتباط کاربران و اعضاء کتابخانه با کتابداران در سامانه مدیریت فراهم شده است.
معاونت توسعه کتابخانهها و ترویج کتابخوانی نهاد ضمن اعلام خبر راهاندازی سامانه «ارتباط با کتابدار»، کتابداران کتابخانههای عمومی کشور را دعوت به آشنایی کامل با قابلیتها و امکانات این سامانه کرده و از آنها درخواست کرده تا نسبت به اطلاعرسانی مطلوب و شایسته درباره این امکان به اعضاء و کاربران پرتال کتابخانهها اقدام کنند.
راهنمای استفاده از سامانه «ارتباط با کتابدار» و فیلم آموزشی مرتبط با آن را از اینجـــا مشاهده کنید.
ورود به سیستم
ارسال پیغام
نکته : شماره ثبت, شماره رکورد و یا هر داده ورودی که باعث بروز خطا شده است را در متن بازخورد ارسال نمایید.